VŠEOBECNÉ OBCHODNÍ PODMÍNKY SPOLEČNOSTI SKIALPUJfest s.r.o. pro prodej vstupenek na SkialpujFEST.cz
IČO: 106 97 292, se sídlem: Ruská 786/64, Vršovice, 101 00 Praha 10
(dále jen „VOP“)
1. Úvodní ustanovení
Pořadatel (Prodávající): SKIALPUJfest s.r.o., se sídlem Ruská 786/64, Vršovice, 101 00 Praha 10, IČO: 10697292, zapsaná v OR u Městského soudu v Praze, oddíl C, vložka 346818 (dále jen „Pořadatel“). Pořadatel je prodávajícím vstupenek na sportovně-kulturní akci SkialpujFEST (skialpinistický festival), pořádanou touto společností.
Web a prodej vstupenek: Prodej vstupenek probíhá prostřednictvím webové stránky www.skialpujfest.cz (online obchod Pořadatele). Tyto obchodní podmínky upravují smluvní vztah mezi Pořadatelem a kupujícím vstupenky (dále jen „kupující“ nebo také „Účastník“, je-li kupující zároveň návštěvníkem akce). Právní vztah se řídí občanským zákoníkem a souvisejícími právními předpisy, zejména na ochranu spotřebitele.
Souhlas s podmínkami: Zakoupením vstupenky prostřednictvím webu kupující potvrzuje, že se seznámil s těmito obchodními podmínkami a souhlasí s nimi. Obchodní podmínky jsou dostupné na webu Pořadatele, kde je zveřejněné vždy jejich aktuální znění a jsou nedílnou součástí uzavírané smlouvy o koupi vstupenky (smlouvy o účasti na akci).
Identifikace akce: Akce SkialpujFEST (dále jen „Akce“ nebo „festival“) se koná v termínu a místě uvedeném na webu a na vstupence. Pořadatel si vyhrazuje právo na organizační změny Akce (program, místo konání, datum) realizované s ohledem na bezpečnostní podmínky či z jiných z vážných důvodů, a to za podmínek uvedených níže v čl. 9.
2. Uzavření smlouvy (objednávka vstupenky)
Objednávka vstupenek: Kupující si může vstupenku objednat přes webové rozhraní – vybere požadovaný typ vstupenky (např. na celý festival nebo jednotlivý den, případně variantu vstupného), počet kusů a vyplní požadované údaje (jméno, e-mail apod.). Před závazným odesláním objednávky má kupující možnost zkontrolovat vložené údaje a případně je opravit.
Vznik smlouvy: Odesláním objednávkového formuláře (kliknutím na tlačítko “Koupit” apod.) činí kupující závaznou nabídku na uzavření smlouvy. Smlouva o koupi vstupenky je uzavřena v momentě, kdy Pořadatel elektronicky potvrdí přijetí objednávky – potvrzení zašle na e-mailovou adresu kupujícího uvedenou v objednávce. Pokud kupující neobdrží potvrzení objednávky do 24 hodin, je doporučeno kontaktovat Pořadatele (mohlo dojít k technickému problému bránícímu uzavření smlouvy).
Údaje na vstupence: Kupující je povinen uvést správné a úplné údaje potřebné pro vystavení vstupenky. Vstupenka může být vystavena na jméno – v takovém případě je nepřenosná a právo účasti na Akci náleží výlučně uvedené osobě. V ostatních případech je vstupenka přenosná, nicméně jeden unikátní kód vstupenky lze využít pouze jednou k vstupu. Kupující odpovídá za zabezpečení vstupenky (např. PDF souboru nebo kódu) před zneužitím třetí osobou.
3. Cena vstupenek a platba
Ceny vstupenek: Ceny jednotlivých druhů vstupenek jsou uvedeny na webu u nabídky vstupenek pro Akci. Cena je uvedena včetně všech daní (Pořadatel není plátcem DPH, pokud není výslovně uvedeno jinak) a poplatků. Cena nezahrnuje případné bankovní poplatky kupujícího apod. V případě slev (studenti, skupiny, předprodej apod.) musí kupující splnit stanovené podmínky pro slevu ke dni konání Akce – při neprokázání nároku na slevu při vstupu na Akci může být požadováno doplacení plné ceny.
Způsob platby: Kupující hradí objednané vstupenky bezhotovostně, a to buď online platební kartou, rychlým online bankovním převodem, případně jiným způsobem uvedeným na webu při objednávce. Platba je jednorázová ve výši 100 % ceny objednávky předem. Pořadatel odešle vstupenky kupujícímu až po přijetí platby (nevztahuje-li se na daný případ platba na místě, která je však možná jen pokud je to výslovně uvedeno u dané akce).
Daňový doklad: Pořadatel vystaví kupujícímu elektronický daňový doklad (fakturu) s náležitostmi podle zákona, který bude kupujícímu zaslán e-mailem po obdržení platby. Kupující souhlasí s poskytnutím faktury v elektronické podobě.
4. Dodání vstupenek
Elektronická vstupenka: Vstupenka je po úhradě zaslána kupujícímu elektronicky, obvykle ve formě PDF souboru s unikátním čárovým nebo QR kódem, na e-mail kupujícího uvedený v objednávce. Zasláním na tento e-mail se vstupenka považuje za dodanou. Kupující si vstupenku vytiskne nebo uloží do mobilního zařízení a předloží ji při vstupu na Akci ke kontrole. Každý kód vstupenky je platný pro jednorázový vstup – po jednorázovém použití (odemčení kódu) již nelze týž kód uplatnit znovu.
Doručovací lhůta: Elektronické vstupenky jsou zpravidla doručeny během několika minut po zaevidování platby. Pokud kupující vstupenku ve své e-mailové schránce neobdrží do hodiny od platby, měl by zkontrolovat složku Nevyžádaná pošta (Spam) či Hromadné. Pokud ani tam není, nechť kontaktuje Pořadatele pro nápravu (zašle vstupenky znovu).
Kontrola údajů: Kupující je povinen ihned po doručení vstupenek zkontrolovat správnost údajů na vstupence (zejména datum, počet vstupů, jméno, pokud je uvedeno). V případě nesrovnalostí musí neprodleně kontaktovat Pořadatele k nápravě.
5. Odstoupení od smlouvy (zrušení nákupu vstupenky)
Vyloučení práva na odstoupení: Kupující – spotřebitel bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 písm. j) občanského zákoníku nemůže odstoupit od smlouvy o zajištění volnočasové služby (tj. účasti na akci) – vstupenky, pokud je smluveno plnění k určitému datu nebo období. Prodej vstupenky na konkrétní festival konaný v určitém termínu tedy podléhá této zákonné výjimce a nelze využít 14denní lhůtu pro vrácení jako při nákupu běžného zboží. Zakoupená vstupenka je závazná.
Možnost vracení vstupného: Pořadatel umožní zrušení již zakoupené vstupenky pouze ve výjimečných případech a po individuální dohodě, zpravidla za storno poplatek. Nejedná se však o právní nárok. Kupující může převést vstupenku na jinou osobu (pokud není vystavena na jméno), pokud se sám nemůže zúčastnit – v takovém případě není třeba informovat Pořadatele. Jakékoliv další komerční přeprodávání vstupenek bez souhlasu Pořadatele je zakázáno a Pořadatel neodpovídá za případný duplicitní či vícenásobný přeprodej jedné vstupenky.
Odstoupení ze strany Pořadatele: Pořadatel je oprávněn odstoupit od smlouvy (zrušit vstupenku) a neumožnit kupujícímu vstup na Akci v případě, že zjistí závažné porušení těchto podmínek ze strany kupujícího (např. vstupenka byla pozměněna či zneužita). V takovém případě nemá kupující nárok na vrácení zaplaceného vstupného. Pořadatel může dále odstoupit od smlouvy, pokud plnění (Akci) není možné uskutečnit z důvodu vyšší moci či z jiných objektivních příčin (viz čl. 9 níže).
6. Podmínky účasti na Akci
Vstup na Akci: Každý účastník Akce (držitel platné vstupenky) se musí při vstupu prokázat platnou vstupenkou. Pořadatel nebo jím pověřené osoby mohou při vstupu ověřit totožnost držitele vstupenky, pokud je vstupenka na jméno (např. kontrolou dokladu totožnosti). Neoprávněným držitelům vstupenek nebo osobám bez platné vstupenky může být odepřen vstup na Akci bez nároku na náhradu.
Pravidla Akce: Účastník je povinen dodržovat pravidla Akce stanovená Pořadatelem a řídit se pokyny Pořadatele a jím pověřených osob (organizátorů, instruktorů, členů horské služby apod.). Pořadatel může z Akce vykázat osobu, která svým chováním ohrožuje bezpečnost svou či ostatních, poškozuje majetek Pořadatele nebo třetích osob, porušuje právní předpisy, pravidla Akce nebo pravidla slušného chování, či jinak brání řádnému průběhu Akce a taková osoba nemá nárok na vrácení vstupného.
Účast na vlastní nebezpečí: Kupující (účastník) bere na vědomí, že program festivalu zahrnuje sportovní a outdoorové aktivity (např. skialpinistické túry, závody, testování vybavení v terénu, či výstupy a túry v noci apod.), které mohou být fyzicky náročné, a které jsou spojené s přirozeným rizikem úrazu, poškození zdraví nebo majetku, tedy potenciálně nebezpečné. Účastník se Akce účastní dobrovolně, na vlastní nebezpečí, odpovědnost a osobní riziko a je povinen zvážit svůj zdravotní stav, fyzickou kondici, schopnosti a zkušenosti s ohledem na charakter aktivit. Účastník si je vědom zvýšeného rizika úrazu či vzniku škody na zdraví či majetku při těchto aktivitách.
Povinnosti Účastníka: Účastník je povinen zejména být vybaven odpovídajícím oblečením a výstrojí dle aktuální situace a případných pokynů Pořadatele, používat výhradně vybavení v technicky způsobilém stavu, dbát zvýšené opatrnosti a dodržovat pravidla bezpečného pohybu v horách a dále neprodleně informovat Pořadatele o zdravotních potížích nebo problémech, které mu brání bezpečně pokračovat v programu.
Omezení odpovědnosti Pořadatele: Pořadatel nenese odpovědnost za jakékoliv újmy na zdraví nebo majetku, které účastník utrpí v souvislosti s účastí na Akci, pokud byly způsobeny riziky, jež jsou běžnou součástí takové Akce, nebo jednáním samotného účastníka, jeho nedostatečnou fyzickou nebo zdravotní způsobilostí, nedodržením povinností Účastníka, pokynů nebo pravidel Akce či jednáním třetích osob, které nejsou v sféře vlivu nebo pod kontrolou Pořadatele, a také za újmu vzniklou v důsledku povětrnostních podmínek, lavinového nebezpečí, přírodních okolností nebo jiných objektivních vlivů, které Pořadatel nemůže ovlivnit. Zejména Pořadatel neodpovídá za zranění účastníka či jinou újmu na jeho zdraví nebo majetku vzniklou při sportovních aktivitách na festivalu. Tím není dotčena odpovědnost Pořadatele za škodu způsobenou porušením jeho právních povinností.
Vzdání se nároků: Účastník souhlasí, že nebude po Pořadateli požadovat náhradu újmy vzniklé v souvislosti s jeho účastí na Akci, a vzdává se tím nároku uplatňovat jakékoliv nároky vůči Pořadateli v případě úrazu, škody či jiné újmy vzniklé během Akce. Toto ujednání neplatí v případech újmy způsobené úmyslně nebo z hrubé nedbalosti Pořadatele.
Odložené věci: Pořadatel nepřebírá odpovědnost za ztrátu, odcizení či poškození osobních věcí účastníků během Akce, pokud si je účastník neuschoval do oficiální úschovy zřízené Pořadatelem. Pokud Pořadatel poskytuje místo pro úschovu věcí (šatnu, zamykatelné skříňky apod.), odpovídá za věci tam odložené dle obecně závazných předpisů. V opačném případě doporučuje účastníkům, aby si své osobní věci zabezpečili a nenechávali je bez dozoru.
Pojištění: Pořadatel nemá uzavřeno a nezajišťuje pro účastníky Akce zvláštní pojištění pro případ úrazu nebo škody účastníků v souvislosti s Akcí. Doporučujeme proto účastníkům sjednat si vlastní úrazové či cestovní pojištění pokrývající sportovní aktivity, případně Horské pojištění pro pohyb v horách včetně pojištění zásahů horské služby, není-li již zahrnuto.
7. Rezervační kauce na workshopy a doplňkové programy
Některé workshopy, lekce nebo speciální programy v rámci Akce mohou být kapacitně omezené. Za účelem potvrzení rezervace konkrétního místa je Pořadatel oprávněn požadovat po Účastníkovi uhrazení rezervační kauce ve výši uvedené u daného programu (např. 500 Kč). Rezervační kauce není cenou služby ani vstupným; slouží výhradně k potvrzení závazné účasti účastníka na rezervovaném workshopu a k zabránění blokování míst bez následné účasti.
Vrácení kauce: Rezervační kauce se účastníkovi vrátí po skončení festivalu způsobem uvedeným v instrukcích Pořadatele (typicky formou vrácení platby na původní platební metodu), pokud se Účastník workshopu skutečně zúčastnil a splnil podmínky účasti, dostavil se včas a nenarušil průběh programu a dodržel pokyny organizátorů a nebyl z workshopu vyloučen.
Rezervační kauce propadá Pořadateli, pokud se Účastník na workshop nedostaví a Pořadatel nerozhodl o individuálním vrácení dle posouzení situace.
V případě, že workshop zruší Pořadatel (např. z důvodu počasí, organizačních důvodů nebo vyšší moci), bude rezervační kauce účastníkovi vrácena v plné výši, nedohodne-li se Pořadatel s účastníkem na jiném řešení (např. přesun na náhradní termín).
8. Pořizování záznamů a soukromí účastníků
Fotografování a filmování: Pořadatel bude v průběhu Akce pořizovat fotografické, audio a video záznamy za účelem dokumentace průběhu festivalu a propagace svých budoucích akcí. Účastí na Akci vyjadřuje každý účastník souhlas s pořizováním své podoby formou fotografií a audiovizuálních záznamů. Tento souhlas se vztahuje i na případné pořizování záznamů nezávislými novináři či médii, které Pořadatel na Akci vpustí.
Využití záznamů: Pořadatel je oprávněn pořizovat a použít uvedené fotografie a videa, na nichž může být zachycen účastník, k dokumentaci Akce a k propagačním účelům souvisejícím s činností Pořadatele (zejména ke zveřejnění na svých webových stránkách, sociálních sítích, v tiskových zprávách, propagačních materiálech apod.). Pořadatel tak činí v dobré víře, že tím nezasáhne nepřiměřeně do soukromí účastníků. Žádné záznamy nebudou použity způsobem, který by mohl účastníka dehonestovat či porušovat jeho lidskou důstojnost. Pořadatel zároveň neposkytne zhotovené záznamy třetím osobám pro jejich vlastní komerční využití bez dalšího výslovného souhlasu dotčených osob.
Doba a odvolání souhlasu: Souhlas s pořizováním a použitím záznamů je udělen na dobu neurčitou. Účastník má právo svůj souhlas kdykoliv odvolat formou písemné žádosti zaslané Pořadateli (např. e-mailem). V takovém případě Pořadatel zajistí, aby fotografie či videa, na nichž lze účastníka identifikovat, nebyly nadále používány k propagačním účelům a budou odstraněny z on-line platforem pod kontrolou Pořadatele. Odvolání souhlasu však nemá zpětný účinek a nevztahuje se na již vytištěné materiály či zveřejnění, která proběhla před odvoláním.
Ochrana osobních údajů: Pořadatel jakožto správce zpracovává osobní údaje kupujících a účastníků (zejm. jméno, příjmení, e-mail, případně fotografie aj.) v souladu s platnými právními předpisy o ochraně osobních údajů. Podrobnosti o zpracování osobních údajů a poučení o právech subjektů údajů jsou dostupné v Zásadách zpracování osobních údajů (GDPR) na webu Pořadatele.
9. Změny a zrušení Akce, reklamace
Zrušení nebo změna Akce ze strany Pořadatele: Kupující bere na vědomí, že Pořadatel má právo měnit program Akce, hosty a přednášející, lokality, časový rozvrh, a to bez nároku na kompenzaci, pokud tím není zásadně dotčen charakter Akce. V případě, že Pořadatel bude nucen Akci zrušit (např. z důvodu vládních nařízení, nepříznivých podmínek, vyšší moci apod.), oznámí tuto skutečnost neprodleně na svém webu a e-mailem držitelům vstupenek. Zaplacené vstupné bude v takovém případě vráceno kupujícím v plné výši do 14 dnů od oznámení zrušení, nedohodne-li se Pořadatel s kupujícím na poskytnutí náhradního plnění (např. převedení vstupenky na náhradní termín). Pokud dojde ke změně termínu nebo místa konání Akce, zůstávají zakoupené vstupenky v platnosti pro termín/místo nové. Kupující, kterému náhradní termín nevyhovuje, má právo nejpozději do 14 dnů od oznámení změny požádat o vrácení vstupného. Dojde-li ke zrušení Akce po jejím zahájení, vrací se zaplacené vstupné snížené o již poskytnuté služby. Vrácení vstupného za započatý den konání Akce, která je zrušená v průběhu dne závisí na rozhodnutí Pořadatele.
Vyšší moc: Událostmi či okolnostmi mající charakter vyšší moci se pro účely tohoto článku myslí zejména: přírodní katastrofy, lavinové nebezpečí, zemětřesení, požáry, povodně či extrémní povětrnostní podmínky, dále válka, ozbrojené konflikty, občanské nepokoje, mobilizace, blokády či generální stávka, případně jiné úřední či státní opatření, které účastníci nemohou jakkoli odstranit či ovlivnit.
Reklamace vad Akce: Pokud má kupující za to, že Pořadatel nesplnil své povinnosti ze smlouvy o koupi vstupenky (např. program neodpovídal avizovanému obsahu, služby na místě měly závažné nedostatky apod.), může u Pořadatele uplatnit reklamaci – písemně (e-mailem) popsat závady a svá navrhovaná řešení. Pořadatel posoudí oprávněnost reklamace. Pokud uzná reklamaci za důvodnou, může poskytnout přiměřenou kompenzaci, např. slevu na další akci, částečné vrácení vstupného apod. Reklamaci doporučujeme podat bez zbytečného odkladu po skončení Akce, nejpozději do 14 dnů.
Odpovědnost za škodu: Případné nároky účastníka na náhradu škody vůči Pořadateli se řídí obecnými předpisy. Pořadatel odpovídá za škodu způsobenou porušením svých právních povinností. Výše náhrady škody v případě majetkové újmy způsobené Pořadatelem z nedbalosti je však omezena částkou odpovídající ceně vstupného, které účastník uhradil, nejedná-li se o škodu způsobenou na zdraví nebo úmyslně či z hrubé nedbalosti.
10. Mimosoudní řešení spotřebitelských sporů
V případě spotřebitelského sporu z kupní smlouvy (nákupu vstupenky) mezi Pořadatelem a kupujícím – spotřebitelem, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, je kupující oprávněn obrátit se na Českou obchodní inspekci (Ústřední inspektorát – oddělení ADR, Štěpánská 15, 120 00 Praha 2, web: adr.coi.cz, e-mail: adr@coi.cz) jako na subjekt mimosoudního řešení spotřebitelských sporů. Platformu pro online řešení sporů při nákupu přes internet lze najít na adrese ec.europa.eu/consumers/odr/.
Dozor nad dodržováním povinností podle zákona o ochraně spotřebitele vykonává Česká obchodní inspekce (www.coi.cz). Kupující se může s podnětem obrátit též na příslušný živnostenský úřad nebo jiný dozorový orgán dle povahy porušení.
V případě nemožnosti mimosoudní dohody budou spory rozhodovány soudy České republiky, místně příslušnými podle sídla Pořadatele.
11. Závěrečná ustanovení
Platnost podmínek: Tyto obchodní podmínky pro vstupenky nabývají platnosti a účinnosti dne 1. 11. 2024. Aktuální znění OP je zveřejněno na webu Pořadatele. Pořadatel si vyhrazuje právo obchodní podmínky jednostranně změnit, avšak pro již zakoupené vstupenky platí podmínky účinné v době jejich zakoupení. Aktuální znění obchodních podmínek je vždy zveřejněno na webových stránkách Pořadatele.
Rozhodné právo: Právní vztahy z této smlouvy se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, strany si ujednávají, že se vztah řídí českým právem. Tím nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z obecně závazných předpisů.
Elektronická komunikace: Veškerá komunikace mezi Pořadatelem a kupujícím probíhá primárně elektronicky prostřednictvím e-mailové adresy kupujícího uvedené v objednávce nebo prostřednictvím e-mailových adres Pořadatele uvedených na webu.
Kupující bere na vědomí a souhlasí s tím, že dokumenty a sdělení doručované elektronicky (např. potvrzení objednávky, vstupenky, faktury, informace o změnách Akce nebo obchodních podmínek) se považují za doručené okamžikem jejich odeslání na uvedenou e-mailovou adresu. Kupující je povinen zajistit, aby jím uvedená e-mailová adresa byla funkční a přístupná. Pořadatel neodpovídá za nedoručení zprávy způsobené technickými překážkami na straně kupujícího (např. plná schránka, spam filtry, neaktuální e-mail).
Salvátorská klauzule: V případě, že jakékoliv ustanovení těchto podmínek je nebo se stane neplatným či nevymahatelným, zůstávají ostatní ustanovení v platnosti. Neplatné nebo nevymahatelné ustanovení bude nahrazeno ustanovením platným a vymahatelným, které co nejlépe odpovídá původnímu záměru.
Kontakt a pomoc: Má-li kupující jakékoliv dotazy k těmto podmínkám nebo potřebuje-li řešit konkrétní situaci (reklamace, změna objednávky apod.), může kontaktovat Pořadatele prostřednictvím výše uvedených kontaktních údajů. Pořadatel je připraven poskytnout potřebnou součinnost a podporu, aby byla zajištěna spokojenost zákazníků i bezproblémový průběh Akce.





